WINBET ЗАЛОЗИ ОТ 7SPORT

Избягвай тези грешки, за да отслабнеш трайно и здравословно!

Избягвай тези грешки, за да отслабнеш трайно и здравословно!
27/01/2022 11:20

Страхил Иванов е треньор и консултант по здравословно хранене, като освен това пише статии на различни теми, свързани с работата му. Той започва свой блог във Viasport.bg, където ще представя някои от разработките си. Ето и втората, озаглавена "Избягвай тези грешки, за да отслабнеш трайно и здравословно!":

 

Отслабването е сравнително труден и дълъг процес… Поне трайното такова. А липсата на опит и знание го правят още по-труднопостижимо. Много начинаещи, които искат да отслабнат, правят едни и същи грешки, които забавят напредъка им и дори ги връщат назад… В тази статия ще изброя най-честите сред тях.

 

Така че ако искаш да отслабнеш, прочети я внимателно и ги имай предвид, за да ги избягваш и да постигнеш целта си по-лесно.

 

Грешка #1: Наблягаш на грешните упражнения


И по-точно – често начинаещите прекаляват с изолиращите упражнения като бицепсово сгъване с дъмбел, кик-бек и други, които натоварват само един мускул. Но те всъщност не са толкова ефективни, колкото по-тежките, базови упражнения, натоварващи едновременно набор от 2 или повече мускулни групи.

 

Да, някои изолиращи упражнения могат да активират мускулатурата толкова добре, колкото и базовите. Но активацията на мускула не е непременно предпоставка за развитието му.

 

Без да навлизам в детайли тук - това, в което изолиращите упражнения изостават спрямо базовите в случая, е възможността за поемане на по-голяма тежест и прогресивно натоварване. А това е от ключово значение за изграждането на обем и издръжливост в мускула. Но за прогресивното натоварване – след малко.

Може би се питаш „защо ми е да развивам мускулната си маса, след като искам да отслабна?“.

 

Веднага отговарям – силовите тренировки, и особено тези с базови упражнения, ще помогнат както за по-бързото изгаряне на мазнините, така и за тонизирането и стягането на тялото под тях – освен, че оформят физиката ти по-добре, мускулите ще забързат и метаболизъма ти, защото са тъкан, която изиксва много енергия от тялото, за да се поддържа. За теб това просто означва, че хем ще изглеждаш по-добре, хем ще гориш мазнини по-лесно.

 

Грешка #2: Прекаляваш с кардиото

 

Не ми се иска да казвам с колко начинаещи съм говорил, които за отслабването си залагат само и единствено на кардио тренировки…

 

Вярно е, че ако целта ти е стягане и отслабване, е хубаво да комбинираш силовите тренировки с кардиото, но има правилен начин и грешен начин за това. Дългите и изтощителни кардио тренировки носят единствено психическа умора и загуба на мускулна маса (която на всяка цена трябва да пазиш и дори развиваш, както разбра преди малко).

 

За мен, правилният начин е наблягането на силовите тренировки, защото те носят след себе си както предимствата, описани в горната точка, така и т.нар.  afterburn effect - метаболизмът остава забързан часове наред след края на тренировката и гориш мазнини много по-дълго време, в сравнение с това след кардио.

 

А що се отнася до кардиото – то само трябва да допълва силовите тренировки. Най-доброто място за него е или веднага след силова тренировка, или сутрин, на гладно. Продължителността на една сесия трябва да е между 20 и 40 минути, не повече.

Така съчетани, силовите тренировки и кардиото ще ти дадат оптимални резултати.

 

Грешка #3: Претоварваш коремните мускули


Една от най-желаните цели на всеки трениращ е да извае добре оформен и стегнат корем. В стремежа си да го постигнат, хората влагат всичките си усилия и цялата си отдаденост в тази посока, залагайки на безброй упражнения и повторения за корем в своята фитнес програма… За съжаление обаче, този подход е грешен.

 

Разбира се, всеки, който е работил за отслабване, си е мечтал за стегнат и плосък корем. Но за да го постигнеш, първо трябва да изгориш мастните натрупвания в коремната зона. По този начин ще изпъкнат и коремните мускули. Безбройните силови упражнения за корем ще развият мускулатурата и дори ще помогнат за изгарянето на част от мазнините в тялото, но няма как да таргетират специално тези около корема.

А докато мускулите са под пласт мазнини, колкото и развити и стегнати да са те, просто няма да личат.

 

Грешка #4: Пренебрегваш прогресивното натоварване


За да има стимул тялото ти да се оформя и развива, трябва да го накараш да работи здраво.

 

Не трябва да си избереш едно удобно натоварване в началото, когато започнеш да тренираш, и просто да се придържаш към него завинаги… Напротив! Трябва да прогресираш, постепенно увеличавайки натоварването си по време на тренировка, когато усетиш, че е дошъл моментът за това.

 

А кога е дошъл моментът? – Когато усетиш, че правиш тренировката си без много усилия и без да се поизмориш, а след нея се чувстваш готов за още натоварване. Ако е така, значи е време да вдигнеш натоварването. И под увеличаване на натоварването не визирам просто по-големи тежести… Има повече от един начин за това.

 

А ако всичко това ти изглежда трудно и объркващо - за да си сигурен, че тренировъчната ти програма е ефективна и добре балансирана откъм натоварване, можеш да потърсиш професионалната помощ на фитнес инструктор, който да я изготви за теб, спрямо целите и физическите ти възможности.

 

Грешка #5: Гладуваш


Последна в статията, но може би първа по важност и най-често срещама грешка хората допускат в спазването на своя хранителен режим. Става въпрос за гладуването. Изключително грешен, неефективен, вреден и дори опасен подход за отслабване.

По време на гладуване тялото постепенно започва да се храни от себе си, горейки мазнини, но и мускули и в краен случай – дори органи за енергия. А когато тялото усети, че не приема достатъчно калории, енергоразходът намалява. Организмът ти си казва:

 

"Изглежда храната на разположение е наистина оскъдна...  По-добре да спра да горя толкова много калории и да започна да пестя енергия."

 

И така – в един момент всяка приета храна започва да се складира като запас от енергия в тялото. Този запас обикновено е под формата на мазнини. И така, отслабването остава в миналото и скоро отново се връщаш в изходна точка… А това е само един от проблемите, към които предразполага отслабването с гладуване.

Затова, вместо да се бориш с глада, в преследване на бързи, но краткотрайни резултати – заложи на балансирано хранене и пълноценен режим с вкусни здравословни рецепти, който да направи отслабването не само по-трайно, но и по-приятно и лесно!

 

В заключение


За съжаление, няма кратък и лесен път към успеха, що се отнася до отслабването.

Повечето митове и привички за бързо отслабване не само не работят, но дори могат да обърнат процеса срещу теб и да усложнят нещата още повече…

 

Затова е изключително важно, преди да започнеш, да се информираш добре и да избереш най-здравословният и правилен начин за постигането на целта си, който ще ти осигури дълготрайни и видими резултати.

 

Тема 1: 3 важни правила за стегнат, оформен корем, ЧЕТЕТЕ ТУК

 


 

-----

Абонирай се за канала на спортното предаване СТУДИО СПРИНТ в YouTube

 

 

Стани фен на Viasport във Фейсбук и следи всички новини за подрастващите

Последни новини
Елитна U15, 27-и кръг, резултати и голмайстори (видео)
Видео от финала за Купа БФС при децата и награждаване на Национал
Национал спечели Купата на БФС при децата (2008)
Българин сред най-добрите за сезона в ЕМБЛ
Избраха домакин на финалите при баскетболистките U16, нови дати за Купата
Ирена Колева: Оценката ни за сезона е повече от задоволителна
Първенецът в Шампионска лига с интерес към Константин Костадинов
Елитна U17, 27-и кръг, резултати и голмайстори
Петър Кирев: Ние сме българи и никога няма да се откажем
Росен Маринов: Ще направим всичко възможно да излезем от групата
Betway